Aloitin uuden sivun: runotorstai 2006. Kunnianhimoisena tavoitteenani on "vastata" kaikkiin menneisiin runotorstain haasteisiin! Pöytälaatikostani löytyy aiheisiin sopivia vanhoja runoja (sopivat vallan mainiosti koska itse haasteetkin ovat jo olleet ja menneet). Toki osa on uusia, juuri kirjoitettuja. Laitan sivun näkyviin vasta kun olen saanut useampaan haasteeseen vastattua, mutta tässä esimakua:

Runotorstain menneet haasteet:

1. Uusi, uudistuminen - vko 21/2006

 

Vieraassa vuoteessa

                                           Vieraassa vuoteessa yöt ovat aina kylmiä.

Ryppyisten lakanoiden ja sekavien öiden jälkeen

tulee lopulta aamu, jolloin on aika lähteä kotiin

ja nukkua.

Unen jälkeen, herätä hitaasti uuteen aamuun

kevyenä ja puhtaana.

 

4. Kädet - vko 24/2006

 

Hyvissä käsissä

Älä pidä minua kuin kukkaa kämmenellä
En minä viihdy vitriinissä
-Enkä minä halua
että näppäilisit minua kuin kitaraa,
soittelisit silloin tällöin.
Ota minut käsiisi kuin olisin kaunis kivi
paina kämmeniesi väliin
ja tunnet kuinka lämpenen

Pidä minua tiukasti.
Pidä minua kuin pidät kirvestä,
puita hakatessa
tottuneesti, vakaalla otteella
rennosti, mutta varmasti.
-Minä olen hyvässä terässä
enkä minä satuta sinua koskaan.